obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Alle langere tijd last van uitval
hozee
Wij zijn al jaren trouwe klant bij zeelandnet. Enkel kampen wij al jaren met regelmatige uitval.
Paar jaar terug was dat zo af en toe en was daarmee te leven. Maar vanaf vorig jaar is het erger geworden.

Het internet valt hier momenteel dagelijks meerdere keren eruit en dan praat ik over minstens 10x op een dag vaak nog nog meer.
Deze uitvallen duren meestal een paar tientallen secondes en het internet komt weer terug. Soms valt het internet continu weg 1 minuut online 1 minuut offline. Wij worden er echt helemaal gek van. Zeker als je moet inloggen op bepaalde pagina s.

Uiteraard hebben wij zeelandnet al meerdere keren gebeld ook vorig jaar en 2 jaar terug. Ook delta is 2x geweest.

Moden is 3x vervangen maakte niks uit.
Kabels zijn allen vervangen.
Kast in de muur waar het modum uit komt is vernieuwd.
De kabel onder ons huis naar de straat is vernieuwd.
Ook de schakelaar in de kast bij ons in de straat is vervangen.
Zo ook is onze router vervangen een week geleden maar de uitvallen blijven komen.

Ook hebben wij in huis alle electronica uit gezet om te kijken voor storingen. Alles hebben we al uitgeprobeerd.

En toch valt steeds het modem weg naar 1 a 2 lampjes en komt vervolgens terug.

Zeelandnet beweert geen uitvallen meer gezien te hebben (geloof er niks van).

Enige wat ik nog kan bedenken is dat de kabel in de grond in de straat erg slecht is. We hebben ook al wat buren gehoord die last van uitval hebben. Maar wij zijn degene die er duidelijk het meest last van hebben.


Hopelijk kan dit nog opgelost worden.Angry
 
Deltawerken
Is bij al die verschillende modems ook de netspannings adapter steeds vervangen?

Welke andere elektronische apparatuur staat er in de buurt van het modem?
Smile
 
hozee
Netspannings adapter is vervangen bij het modem, dit heeft de installateur van zeelandnet gedaan.

Vlakbij het modem staat uiteraard de router zelf. Een printer en een laptop, als die uitstaan blijft het probleem bestaan.
Enkel alleen onze koelkast staat vlakbij het modem maar zit nog een betonnen muurtje tussen.

Tv, radio en andere apparatuur staat in een andere hoek van onze kamer.

Of bij de buren staat een apparaat maar daar zit toch een betonnen muur tussen.
 
Deltawerken
Ok dat sluit de adapter uit, die willen na verloop van tijd nog wel eens brak worden.

Aard het modem eens door vanaf de aardleiding een snoertje met krokodillebekjes aan het metalen deel van de coaxconnector bij het modem te klemmen.
Smile
 
hozee
Helaas dit werkte ook niet internet bleef gisteren eruit vallen.
 
Deltawerken
Probeer eens een programma als pingplotter of multiping om je netwerk te monitoren.
Smile
 
hozee
Multiping geïnstalleerd. Ik snap niet helemaal hoe het werkt.
Ipadres ingevoerd en laten draaien. Wij zien dan balken verschijnen in beeld. Maar vaak komen ze niet ver boven de horinzontale lijn uit. Als internet flipflapt dus continu aan uitvalt, zie ik duidelijk uitschieters en daarna weer nul. Het is in ieder geval geen continu hetzelfde signaal. Maar ik weet ook niet wat normaal is.
 
Deltawerken
Lees deze thread eens door vanaf post 39, http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3216&rowstart=30#post_20534.

Dan snap je hoe je de grafiek van multiping moet interpreteren.

Die rode spikes zijn internetuitval.
Smile
 
hozee
Multiping staat non stop te draaien zodra de laptop aanstaat. Afgelopen weekend weinig dips waar kunnen nemen hoewel er enkele rode lijnen al zichtbaar waren. Ben benieuwd hoe de grafiek eruit ziet zodra het internet weer erg vervelend doet.


Daarnaast hadden we vrijdag een buurt borrel gehad met de straat en daarin is het onderwerp internet ter sprake gekomen. Meerdere buren uit de straat bevestigen last te hebben internet uitval. Ook degene met digitaal tv hebben last blokken in hun beeld. Ik blijf overtuigt dat de bekabeling in de straat bij ons van slechte kwaliteit is.
 
Deltawerken
Ok, dan kun je gevoeglijk aannemen dat het niet aan je huisinstallatie ligt.
Misschien de bekabeling in de straat, de wijkkast of ergens een node van zeelandnet die rot is.

Het probleem is nu veel minder, begrijp ik. Als er weer storingen komen direct even de buurtgenoten vragen en gezamenlijk klagen. Dan wordt het sneller opgepakt dan dat een individu klaagt.
Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alle langere tijd last van uitval', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie