obey-robots.txt
23 April 2018, 02:00
Navigatie
Steun ons
Youfone TV
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
ZeelandNet Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alle langere tijd last van uitval

hozee
Wij zijn al jaren trouwe klant bij zeelandnet. Enkel kampen wij al jaren met regelmatige uitval.
Paar jaar terug was dat zo af en toe en was daarmee te leven. Maar vanaf vorig jaar is het erger geworden.

Het internet valt hier momenteel dagelijks meerdere keren eruit en dan praat ik over minstens 10x op een dag vaak nog nog meer.
Deze uitvallen duren meestal een paar tientallen secondes en het internet komt weer terug. Soms valt het internet continu weg 1 minuut online 1 minuut offline. Wij worden er echt helemaal gek van. Zeker als je moet inloggen op bepaalde pagina s.

Uiteraard hebben wij ZeelandNet al meerdere keren gebeld ook vorig jaar en 2 jaar terug. Ook delta is 2x geweest.

Moden is 3x vervangen maakte niks uit.
Kabels zijn allen vervangen.
Kast in de muur waar het modum uit komt is vernieuwd.
De kabel onder ons huis naar de straat is vernieuwd.
Ook de schakelaar in de kast bij ons in de straat is vervangen.
Zo ook is onze router vervangen een week geleden maar de uitvallen blijven komen.

Ook hebben wij in huis alle electronica uit gezet om te kijken voor storingen. Alles hebben we al uitgeprobeerd.

En toch valt steeds het modem weg naar 1 a 2 lampjes en komt vervolgens terug.

Zeelandnet beweert geen uitvallen meer gezien te hebben (geloof er niks van).

Enige wat ik nog kan bedenken is dat de kabel in de grond in de straat erg slecht is. We hebben ook al wat buren gehoord die last van uitval hebben. Maar wij zijn degene die er duidelijk het meest last van hebben.


Hopelijk kan dit nog opgelost worden.Angry
 
Deltawerken
Is bij al die verschillende modems ook de netspannings adapter steeds vervangen?

Welke andere elektronische apparatuur staat er in de buurt van het modem?
Delta

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
hozee
Netspannings adapter is vervangen bij het modem, dit heeft de installateur van ZeelandNet gedaan.

Vlakbij het modem staat uiteraard de router zelf. Een printer en een laptop, als die uitstaan blijft het probleem bestaan.
Enkel alleen onze koelkast staat vlakbij het modem maar zit nog een betonnen muurtje tussen.

Tv, radio en andere apparatuur staat in een andere hoek van onze kamer.

Of bij de buren staat een apparaat maar daar zit toch een betonnen muur tussen.
 
Deltawerken
Ok dat sluit de adapter uit, die willen na verloop van tijd nog wel eens brak worden.

Aard het modem eens door vanaf de aardleiding een snoertje met krokodillebekjes aan het metalen deel van de coaxconnector bij het modem te klemmen.
Delta

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
hozee
Helaas dit werkte ook niet internet bleef gisteren eruit vallen.
 
Deltawerken
Probeer eens een programma als pingplotter of multiping om je netwerk te monitoren.
Delta

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
hozee
Multiping geïnstalleerd. Ik snap niet helemaal hoe het werkt.
Ipadres ingevoerd en laten draaien. Wij zien dan balken verschijnen in beeld. Maar vaak komen ze niet ver boven de horinzontale lijn uit. Als internet flipflapt dus continu aan uitvalt, zie ik duidelijk uitschieters en daarna weer nul. Het is in ieder geval geen continu hetzelfde signaal. Maar ik weet ook niet wat normaal is.
 
Deltawerken
Lees deze thread eens door vanaf post 39, http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3216&rowstart=30#post_20534.

Dan snap je hoe je de grafiek van multiping moet interpreteren.

Die rode spikes zijn internetuitval.
Delta

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
hozee
Multiping staat non stop te draaien zodra de laptop aanstaat. Afgelopen weekend weinig dips waar kunnen nemen hoewel er enkele rode lijnen al zichtbaar waren. Ben benieuwd hoe de grafiek eruit ziet zodra het internet weer erg vervelend doet.


Daarnaast hadden we vrijdag een buurt borrel gehad met de straat en daarin is het onderwerp internet ter sprake gekomen. Meerdere buren uit de straat bevestigen last te hebben internet uitval. Ook degene met digitaal tv hebben last blokken in hun beeld. Ik blijf overtuigt dat de bekabeling in de straat bij ons van slechte kwaliteit is.
 
Deltawerken
Ok, dan kun je gevoeglijk aannemen dat het niet aan je huisinstallatie ligt.
Misschien de bekabeling in de straat, de wijkkast of ergens een node van ZeelandNet die rot is.

Het probleem is nu veel minder, begrijp ik. Als er weer storingen komen direct even de buurtgenoten vragen en gezamenlijk klagen. Dan wordt het sneller opgepakt dan dat een individu klaagt.
Delta

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alle langere tijd last van uitval', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Tevreden met ZeelandNet?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met ZeelandNet? Ja 62% [18 stemmen]
62% [18 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met ZeelandNet? Nee 38% [11 stemmen]
38% [11 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21 aug 2009
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

31 december 2014, 23:19
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

10 juli 2013, 11:29
ook al nieuw hier Smile hoe gaat het hier met Sport1 ?? kun je ook afzonderlijke wedstrijden bestellen ??

19 mei 2013, 21:40
nieuw hier,.. en sinds het nieuwe modem wat DNS problemen wat hulp nodig.. Smile

23 oktober 2012, 11:00
test