obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
ZeelandNet-abonnees kunnen de films bekijken via de Interactieve TV-dienst. Via On Demand, waarbij men per film betaalt, kan men kiezen uit een ruime selectie.
 Onderwerp afdrukken
ongecodeerde zenders
fred44nl
Delta / Zeelandnet heeft onlangs interactieve TV geintroduceerd.
om hiervan gebruik te maken, dient een Humax HD FOX C Delta aangeschaft te worden.
met deze decoder kunnen ook programma's worden opgenomen.
hiervoor dient een usb-harde schijf te worden aangesloten.

echter, hier kunnen alleen ongecodeerde zenders mee worden opgenomen.
welke zenders zijn, resp. worden ongecodeerd doorgegeven ??
 
Deltawerken
Vermoedelijk alleen de "nationale rampenzender" nederland 1.
Smile
 
fred44nl
maar hoe kunnen de zenders uit het standaard pakket dan worden opgenomen ??
 
Anonieme Gebruiker
Zie de vraag Kan ik met deze nieuwe interactieve HD ontvanger van Humax ook programma’s opnemen, pauzeren en terugspoelen? op de klantenservicepagina van Zeelandnet.

De interactieve HD ontvanger van Humax (type HD FOX C) beschikt niet over een ingebouwde harde schijf, maar is wel “PVR-Ready”. Door een externe harde schijf aan te sluiten op deze interactieve ontvanger wordt het opnemen, pauzeren en terugspoelen van tv-programma's mogelijk. Let op: zorg ervoor dat de externe harddisk leeg is voordat u deze gaat gebruiken als opnamemedium. De externe harddisk wordt namelijk geformatteerd voor gebruik, waardoor u bestanden kwijt kunt raken.

De Humax HD FOX C beschikt over twee tuners, waarmee je één zender kunt kijken en een andere zender kunt opnemen. Dit werkt echter niet tijdens het opnemen van een gecodeerde zender. Gecodeerd wil zeggen dat de zender beveiligd is door middel van een smartcard en dus alleen met smartcard te bekijken is. De Humax HD FOX C kan namelijk maar één zender decoderen. Het opnemen van een gecodeerde zender en het tegelijkertijd kijken naar een andere zender is niet mogelijk.

Tuner 1 (opnemen) Tuner 2 (kijken) Werkt wel/niet
ongecodeerd gecodeerd werkt wel
gecodeerd ongecodeerd werkt niet
ongecodeerd ongecodeerd werkt wel
gecodeerd gecodeerd werkt niet


Op dit moment worden de volgende zenders bij DELTA ongecodeerd doorgegeven: Ned1 (HD), Ned2 (HD), Ned3 (HD) en Omroep Zeeland. Op termijn wordt het aanbod ongecodeerde zenders uitgebreid, zodat de opnamemogelijkheden van de interactieve HD ontvanger ruimer worden.
 
Anonieme Gebruiker
Ongecodeerde zenders zijn zenders waar geen smartcard voor benodigd is. Deze worden zonder codering doorgegeven. hier is ook geen abonnement voor nodig op digitale tv. Bij delta zijn dit ned1 ned2 ned3 ctv, omroep zeeland en 3 zenders van VRT.
 
fred44nl
bedankt voor het antwoord.
maar op die manier komt interactieve TV toch niet van de grond.
het moet toch mogelijk zijn alle zenders -geheel naar eigen keuzen - èn op te nemen èn weer te geven.
dit gaat met de interactieve decoder alleen als de zenders van het standaard pakket ongecodeerd worden door gegeven.
en aan "op termijn" heb je ook niet echt veel.
 
Anonieme Gebruiker
Alle door DELTA aangeboden zenders, gecodeerd of ongecodeerd, zijn op te nemen als je op de interactieve HD ontvanger een externe harde schijf aansluit. Gecodeerde zenders worden gedecodeerd door de CI+ module met smartcard en een abonnement op de betreffende zender
 
fred44nl
ja, natuurlijk kunnen alle programma's worden opgenomen.
maar niet tegelijk met het kijken naar een andere zender in HD-kwaliteit.
de Humax HD FOC X kan immers maar één zender deoderen.

de situatie is dan als volgt:
je kijkt normaal naar HD-kwaliteit en als je een gecodeerde zender wil opnemen, dan moet je analoog gaan kijken. tenzij je op dat moment naar NL1,2,3 wil kijken.

dan kun je toch veel beter een Humax IHDR 5200C of 5400C nemen.
of vergis ik me nu ??
 
Anonieme Gebruiker
klopt, ik heb zelf de 5200 en ben er zeer tevreden over. Ik zie op dit moment niet de meerwaarde om 200 euro uit te geven aan een product waar ik op hbbtv na, minder mee kan. Op de 5200 kan ik gewoon opnemen en kijken tegelijk omdat de decodeereenheid onderdeel is van de ontvanger. Wil je hetzelfde voordeel bij de interactieve ontvanger dan zou deze moeten beschikken over 2 ci+ modules en 2 smartcards wat natuurlijk absurd is. Dan zou ik eerder kiezen voor een hbbtv geschikte tv en daar een externe harddisk op aansluiten. Je houdt dan wel dezelfde beperking als bij de interactieve ontvanger dat je alleen kan opnemen wat je op dat moment kijkt omdat een televisie vaak maar 1 tuner heeft.
 
fred44nl
ik woon op dit moment nog in Rotterdam en hoop per 1 maart a.s. naar Scharendijke te verhuizen.
hierdoor begin ik dus met een schone lei.
en omdat ik toch wel interactieve TV wil, heb ik het volgende bedacht:

ik heb een Sony 40Z5500 en hier zet ik dan een CI+ card.
volgens de lijst van gecertificeerde TV's moet dat kunnen.
dan koop ik een Humax HD FOX C, met externe HD.
hierin komt natuurlijk ook een smartcard.
je kunt maximaal 3 smartcards koppelen.

goed idee ??
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ongecodeerde zenders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welke zenders er nog bij? Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 mei 2016
DISNEY ZENDERS OOK GRAAG BIJ DELTA. Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 27 mei 2015
5 nieuwe HD zenders erbij! Nieuws van/over ZeelandNet : 2 31 aug 2010
Advertentie