obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
DNS problemen met nieuw router/modem Cisco EPC3925
Riezz
ik weet niet of via hier het gaat lukken, maar helpdesk van zeelandnet .. tsja.. no comment

iig.. volgend probleem: ik doe mee met de Alles in 1 Actie.. tablet binnne, nieuw modem Cisco EPC3925, binnen. sluit de boel aan,... en an sich heb ik verbinding, en de beloofde snelheid (volgens speedtest.net)... maarrrrrrrrr ik merk gewoon dat zowel in IExplorer, Chrome en ook Firefox ik soms geen verbinding krijg, of dat ie wegvalt.. en is gerelateerd aan blijkbaar DNS server die niet bereikbaar is... gebeurt vooral als ik op achtergrond bijv. utorrent (versie 3.3) of Vuze heb draaien... zet ik die uit,... en wacht even., dan is MEESTAL (dus niet altijd) de verbinding in orde...

mijn vraag nu is zijn er meer mensen die dit probleem kennen, en is er wat aan te doen??
met me ouwe trouwe Linksys WRT54GL had ik nooit problemen, maar die ondersteunt helaas de hoge snelheden niet Sad

het rare is overigens dat ik op de tablet en me netbook, beide met ingebouwd Wifi, geen problemen heb... het gaat dus om bedraadde computers...

nou, ik hoop dat iemand dit leest en.. nog mooier,.. me kan helpen.

greets
Richard
 
Deltawerken
Stel dan de de DNS servers van OpenDNS of die van Google in.
Smile
 
Riezz
maakt niks uit,.. beide geprobeerd en nog steeds gelazer dat ie niet kan connecten met de DNS server... ik word dit beetje sch**tbeu.... van weekend me oude modem terug, kijken of dan weer terug bij het oude is.. zo ja, dan kan zeelandnet een leuk telefoontje gaan verwachten en wil ik een ander modem
 
Paul@pc
Bij ons in de straat is het ook niet best! 2 van mijn buren hebben een modum/router,ik heb alleen de cisco modum van zeelandnet. Ik weet de stekker van de modum perfect te vinden want ik moet soms wel 3xper dag resetten dan heb ik wel een download van 0,06Mbps, zou 50 moeten zijn. Bij de buren valt het regelmatig helemaal weg, en dan help een reset niet meer, deze hebben bijna de hele zondag zonder internet gezeten. Ik ben pas overgestapt van kpn, maar eigenlijk heb ik als spijt. Ik voor de 2e maaal een melding gemaakt. Dit moet snel opgelost worden !!!
 
sue

Quote

Paul@pc schreef:

Bij ons in de straat is het ook niet best! 2 van mijn buren hebben een modum/router,ik heb alleen de cisco modum van zeelandnet. Ik weet de stekker van de modum perfect te vinden want ik moet soms wel 3xper dag resetten dan heb ik wel een download van 0,06Mbps, zou 50 moeten zijn. Bij de buren valt het regelmatig helemaal weg, en dan help een reset niet meer, deze hebben bijna de hele zondag zonder internet gezeten. Ik ben pas overgestapt van kpn, maar eigenlijk heb ik als spijt. Ik voor de 2e maaal een melding gemaakt. Dit moet snel opgelost worden !!!


Wij hebben ook veel problemen met de nieuwe modem-router. Alleen wifi als je in dezelfde ruimte zit, dus niet meer in de werkkamer alwaar benodigd of el elders in huis. Met 1 pc zelfs helemaal geen internet meer terwijl die het dichts bij staat. Voordien nooit problemen met internetverbinding. En wat durft een helpdeskmedewerker te zeggen?:"We garanderen alleen een bekabelde verbinding". Nu vraag ik je:"Sinds wanneer heb je voor bekabelde verbinding een router nodig? Men vroeg ons te bellen wanneer we achter pc zaten om e.e.a. door te lopen, maar dan wordt er gezegd:'we bellen terug maar dat kan niet meer vandaag.'Alsof wij altijd maar thuis beschikbaar zijn en ook niet moeten werken. Zouden nu vanmorgen terugbellen, met als gevolg dat we nu al uren zitten te wachten en ook geen boodschappen kunnen doen. Ben benieuwd of er echt gebeld gaat worden, en nog meer of alles opgelost/verholpen gaat worden

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 29 juni 2013, 12:10:19:
Dus weer voor niets hele morgen zitten wachten. Net zelf maar weer gebeld. Zeggen ze dat er gisteren paar keer is gebeld, terwijl de afspraak was zaterdag vóór 12.00. Zeelandnet moet vooral zo doorgaan, zijn ze straks de slechtste ipv de 'beste'!!Sad

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 29 juni 2013, 12:10:19:
Dus weer voor niets hele morgen zitten wachten. Net zelf maar weer gebeld. Zeggen ze dat er gisteren paar keer is gebeld, terwijl de afspraak was zaterdag vóór 12.00. Zeelandnet moet vooral zo doorgaan, zijn ze straks de slechtste ipv de 'beste'!!Sad
Gewijzigd door sue op 29 juni 2013, 12:10
 
insanity
Sinds ik geabonneerd ben, een paar maanden geleden, zijn er eigenlijk zelden geen problemen geweest. Heel wat telefoontjes en mailtjes gestuurd. Steeds weer ligt het probleem niet bij hun. Na zo een beetje alles geprobeerd te hebben is er uiteindelijk een monteur langs geweest. Modem is vervangen , instellingen gewijzigd. Resultaat : geen verbinding meer met mijn I/P camera, nog meer internet uitval op draadloze verbindingen, tot zelfs geen verbinding meer voor langere tijd. Zelfs mijn bedrade computer heeft kuren.
Weer aan de telefoon en mail geklaagt, maar er wordt geen degelijke aktie meer ondernomen en wordt met een kluitje het riet ingestuurd.
Heb nu beslist de volgende stap te nemen, nl. een officiële klachtbrief zoals aanbevolen op de volgende site : http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-vragen/telefonie-internet-tv/problemen-klachten/problemen-telefoon-tv-internetprovider/

De combinatie Cicsko en zeelandnet is duidelijk een titanic verhaal.
Ik betaal niet voor deze ramp, dus mijn brief gaat vandaag nog de deur uit.
Ik, en vooral iedereen in huis, is het gewoon zat.
KPN is mss niet echt 100%, maar dit heb ik daar nog nooit meegemaakt.
Zonder een hele goede oplossing en compensatie is het niet moeilijk te bedenken dat zeelandnet erg veel mensen gaat verliezen!!
 
Anonieme Gebruiker
sinds gisteren (7 augustus) is er een nieuwe firmware beschikbaar voor het wifi modem van ZeelandNet. Deze wordt door het modem binnengehaald na een herstart van het kabelmodem. Om het proces te versnellen kan je het modem zelf even van de stroom halen en na 10 seconden weer aan zetten. Na ongeveer 5 minuten, maar maximaal 30 minuten moet het modem weer zijn opgestart.

De update zou een aanzienlijke verbetering moeten opleveren met het wifi signaal.

De IP camera waar je over klaagt is natuurlijk niet de verantwoording van ZeelandNet maar je eigen verantwoording. Loop de instellingen nog eens na of voer de installatie opnieuw uit. ZeelandNet levert support op het modem en de internetverbinding. Niet op allerhande randapparatuur. Daar is de fabrikant voor.
 
insanity
Bedankt voor de info. In de tussentijd is er een andere oplossing geboden door iemand van de helpdesk van zeelandnet die begrip had voor de situatie.
Ik hoop van harte dat voor alle anderen met soortgelijke problemen hiermee een definitieve oplossing is aangeboden. De camera werkte wee na een fabrieksreset.
 
Anonieme Gebruiker
Ik begrijp dat je problemen zijn verholpen.

Nog even een rectificatie om mijn vorige bericht. Ik heb begrepen dat de firmware update niet zorgt dat het wifi bereik verbetert. De update zou voornamelijk de stabiliteit van het modem ten goede komen.

een tip die ik kreeg voor het verbeteren van het wifi signaal.
  1. Zorg dat het modem vrij staat. Het modem tegen de muur hangen is niet goed voor je bereik.
  2. er kan een aanmerkelijk verschil zitten in wifi ontvangst in de positie van het modem: staand of liggend

als je een android telefoon hebt kun je de tool wifi analyser installeren. dit is een handig middel om te zien waar je optimaal bereik hebt. wifi analyser is te downloaden via https://play.google.com/store/apps/de...i.analyzer en kent een gratis en een betaalde versie.
 
pebo

Quote

insanity schreef:

Bedankt voor de info. In de tussentijd is er een andere oplossing geboden door iemand van de helpdesk van zeelandnet die begrip had voor de situatie.
Ik hoop van harte dat voor alle anderen met soortgelijke problemen hiermee een definitieve oplossing is aangeboden. De camera werkte wee na een fabrieksreset.


Ik heb een gelijkaardig probleem en wil graag weten wat de 'ander oplossing' was die de helpdesk van zeelandnet heeft aangeboden insanity? Kan je dit delen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS problemen met nieuw router/modem Cisco EPC3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port Forwarding op Cisco EPC3928 Algemeen : 1 04 mrt 2019
Modem kapot, pas maandag monteur ZeelandNet kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 mrt 2015
Cisco EPC3925 - login en wachtwoord verdwijnen ZeelandNet kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 8 26 sep 2014
Ik kan niet meer in mijn modum/router ZeelandNet kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 25 mrt 2014
Nieuw telefoniecontract ZeelandNet en Ziggo Nieuws van/over ZeelandNet : 1 29 aug 2011
Advertentie