obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
DNS problemen met nieuw router/modem Cisco EPC3925
franil
Niet zozeer een antwoord, maar het is zo stil rond dit item, terwijl het probleem blijkbaar nog steeds niet is opgelost. Ik heb nu mijn derde cisco, bekabeling en splitter zijn al twee keer vernieuwd door de monteur. Het heeft een paar maanden lekker gewerkt, maar sinds kort heb ik nu ook dat DNS probleem. Op telefoon en tablet werkt het allemaal perfect, maar op de PC en laptop, zowel bedraad als Wifi, is het treurig gesteld. Internet is bijna onbruikbaar. Is er eigenlijk al een oplossing gevonden? Ik zal weer moeten bellen, al heb ik geen vertrouwen in die hele helpdesk,

 
jquist
Tholen 4691DC gebied achtererf, verbindingen zijn al lange tijd drama. Contact met klantenservice geeft geen oplossing. het ligt toch altijd aan je eigen installatie Ik ben nu maar aan het monitoren direct aan het kabelmodem met als resultaat een dat met grote regelmaat geen website te bereiken is. Overzichtje van de laatste 2 dagen van het monitoren van nu.nl bijgevoegd. Ik denk erover om maar eens een klacht weg te leggen bij de Geschillencommissie Electronische Communicatiediensten.

jquist voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door jquist op 02 juli 2014, 09:23
 
boelie
Goededag,

Thuis heb ik de exact zelfde problemen als bovengenoemd (voornamelijk dns/soms niks). In het router/moden (Cisco EPC3925) is niks in te stellen. Ik zou dan google dns 8.8.8.8 en 8.8.4.4 instellen. Dit is echter niet mogelijk omdat de configuratie gepushed wordt vanaf zeelandnet (bij een reset kon ik even inloggen met blanko username en wachtwoord, maar configuratie was na 2 min weer terug). wat ze gedaan hebben is het moden een 3maal opnieuw instellen, zonder effect. I.v.m. de wifi, kun je proberen dit op kanaal 13 in te stellen, dit omdat de meeste wifi singalen om je heen channel 1 gebruiken, dit heeft bij mij enigzins geholpen. een dns op de computer zelf instellen van google heeft geen effect, sterker nog zeelandnet klantenservice gaf letterlijk aan dat google niet zou werken/kapot zijn. wat ik adviseer is een bridge modem aanvragen, of het modem in bridge modes zetten. dit zodat je een eigen router kan aansluiten met wifi (en je eigen netwerk kan beheren). echter gaf zeelandnet aan deze niet op voorraad te hebben, en een update die het modem in bridge modes kan zetten een 3 maanden op zich laat wachten. aangezien je geen mogelijkheid hebt een router aan het modem aan te sluiten, omdat het modem ook router is en dhcp uitdeeld rest er niks anders dan een in gebreke brief naar zeelandnet te sturen.


Gewijzigd door boelie op 08 oktober 2014, 11:18
 
Deltawerken
Je kunt ook andere dns servers zoals die van google en opendns direct invoeren bij de instellingen van je netwerkadapter op pc of laptop.

Als je achter het modem van zeelandnet nog een eigen router hebt die je interne netwerk verzorgt is het handig om daar de dns in te voeren. Dan hoeft dat niet meer voor de apparaten die met de router verbonden zijn.


Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS problemen met nieuw router/modem Cisco EPC3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port Forwarding op Cisco EPC3928 Algemeen : 1 04 mrt 2019
Modem kapot, pas maandag monteur ZeelandNet kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 mrt 2015
Cisco EPC3925 - login en wachtwoord verdwijnen ZeelandNet kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 8 26 sep 2014
Ik kan niet meer in mijn modum/router ZeelandNet kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 25 mrt 2014
Nieuw telefoniecontract ZeelandNet en Ziggo Nieuws van/over ZeelandNet : 1 29 aug 2011
Advertentie