obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wifi verbinding internet/radio valt vaak uit
Petra
Ik luister tegenwoordig naar internetradio via ipad en ipod en de verbinding valt regelmatig uit. Ook het internet is af en toe traag of werkt niet. Modem is door zeelandnet getest en is ok. Ben van plan een sonossysteem aan te schaffen maar vrees voor slechte radio ontvangst.
 
Deltawerken
Heeft dit modem van zeelandnet wifi? Of gebruik je achter het modem een eigen router met wifi?

Met het programma inssider (helaas niet meer gratis, maar de laatste gratis versie is nog wel te downloaden) kun je zien welke kanalen bezet zijn. Is er geen vrij kanaal over, kies dan een kanaal waar zwakke signalen op zitten. Grote kans dat dan je uitval problemen voorbij zijn.

Als dit niet helpt zou je in het geval dat je geen eigen router na het modem hebt een router aan kunnen schaffen. Losse routers hebben vaak betere wifi. Ga dan niet voor een goedkoop ding. Spreek eventueel af met de verkoper dat je de router terug mag brengen als die je probleem niet oplost.
Smile
 
Petra
Ik heb een aparte router van netgear (destijds gekocht via zeelandnet dacht ik). De radio valt met name uit bij de zender 538. Ook via de kabel is deze zender slecht te beluisteren. Kan het met het kanaal of de instelling van deze zender te maken hebben?
Ik ga nu in elk geval het programma inssider downloaden en kijken of ik hier iets mee kan.
 
Petra
Heb inssider gedownload. Ik zit op kanaal 11, waar nog 2 andere anderen op zitten. Echter, mijn netwerk zit op -40 dpm en de andere 2 op - 85. Kan dit ermee te maken hebben? En waar moet ik dan iets veranderen?

Heb de router wel al een aantal jaren. Kan het ook zijn dat deze verouderd is? En dat daarmee de storing te maken heeft?
 
Deltawerken
In het configuratie scherm van je netgear moet een optie zitten om bij de wifi instellingen het kanaal te veranderen.
Check dan ook gelijk of je het wifi signaal wel beveiligd hebt met het liefst WPA(2), maar als dat er niet is dan tenminste WEP.

Heb beste resultaat geeft een leeg kanaal.

Een oudere router blijft qua wifi snelheid achter bij de modernere. Uiteraard hangt dit samen met wat je andere draadloze componenten maximaal aankunnen. (laptop/wifi radio ontvanger)
Smile
 
Petra
bedankt, zal proberen het kanaal te wijzigen.
IS het niet vreemd dat het bij de radio vnl. uitvalt bij 538? Zijn hier meer problemen van bekend? Ook via de kabel is 538 slecht te besluiteren,
 
Deltawerken
In mijn antwoorden ging ik er van uit dat er een probleem is met de connectiviteit van je wifi.

Natuurlijk kunnen de problemen ook bij 538 liggen. Maar geen signaal van 538 betekent niet dat je wifi verbinding wegvalt.
Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi verbinding internet/radio valt vaak uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Newsleecher krijgt geen verbinding Storing : 6 26 sep 2017
D-link DIR-652 falende wifi Eigen netwerk : 4 06 aug 2013
WiFi werkt niet goed op mobiel WiFi : 7 27 jul 2013
met macbook pro geen internet!!!! Eigen netwerk : 6 10 jul 2013
TV kijken via internet of app. Download via App store (Apple) en via de Google Play Store. Nieuws van/over ZeelandNet : 1 26 mrt 2013
Advertentie