obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
met macbook pro geen internet!!!!
Johsch
Ik krijg geen internet verbinding via zeelandnet voorheen geen probleem bij xs4all,maar volgens zeelandnet ligt het aan de macbook,en zij ondersteunen geen Apple producten.!!!!!
Als je direct het ip adres van een site typt werkt het wel ,maar 1 keer maar niet bv www,google.com dus niet met een naam.
Mogelijk vertaalt de dns server niet ,maar met een andere dns server bv van google werkt het ook niet.
Nu zit ik via een open wifi verbinding wel, traag maar wel op internet.
Als ik daar via netwek assistent kijkt naar de instellingen zijn ze wel hetzelfde als bij mij ,behalve dan natuurlijk het eigen ipadres.

De netwerk assistent geeft dus alle bolletje groen behalve de 2 laatste.Met een vaste ethernetkabel via de lan poort werkt het ook niet.
Als ik het cisco modem van spanning haalt werkt het 1 url wel en daarna dus weer niet meer.
Wie o wie heeft raad !!!Wordt er gek van en zit dus wel 2 jaar vast aan zeelandnet
HELP
 
Deltawerken
Lijkt toch wel op een dns probleem.

www,google.com werkt natuurlijk niet, maar ik ga uit van een typo in je bericht.

Waar stel je de dns servers in? Op je modem, je router of je macbook?
Heb je de boel opnieuw opgestart om de nieuwe settings in te stellen?
Smile
 
Johsch
Op de macbook zowel geprobeerd met de zeelandnet server dns als met die van google
In het modem kan ik opeens niet meer inloggen.
Gezien de d s en overige settings hetzelfde zijn als bij de on beveiligde account waar ik wel op internet en het vreemd is dat het wel lukt op mijn ipad en iphone
Ook mijn mail werkt op de macbook niet.
Wink
 
Deltawerken
Misschien heb je hier iets aan alhoewel het op windows gericht is.
[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!
Smile
 
Johsch
Opendns werkt niet,blijkbaar moet je ook in je modem daarvoor instellen.
Gezien ik na het veranderen van het meegeleverde gebruikernaam en password niet meer herkent word door het modem en niet kan inloggen.
Heb nogmaals een email naar de helpdesk gestuurd,want ik ben nu zo langzamerhand wel zat met die zeer slechte ondersteuning.
Ik kan ook niet begrijpen dat er geen apple users bij zeelandnet zitten met hetzelfde probleem.
Volgens mij is het het modem zelf wat de boel verziekt.
Ook mijn PS3 komt het net niet op terwijl ook daar het netwerk wel herkent word en de dhcp adres e.a wordt ingevuld.
Dus ook geen PS3 gebruikers op zeelandnet?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 19 juni 2013, 19:45:44:
Jammer krijg geen gehoor meer van mede forummers,blijkbaar is iedereen tevreden en windows gebruikers.
Ook vreemd dat er geen ps3 gebruikers icm dit cisco modem/router met problemen hebben om de server van /Sony te bereiken.
Zeelandnet provider zegt doodleuk dat -Apple producten niet worden ondersteund en dat zou op de website staan.
Nou bij de wervende mailing en post om lid te worden van zeelandnet met de lokker een android tablet kado,vind je er niets over!!!
Hoezo verlakkerij.word er steeds bozer van de arogante wijze van de helpdesk op prangende vragen en geen oplossing.
Ook het ciscomodem even resetten voor mij om weer te kunnen inloggen,ho maar
Vreselijk slechte helpdesk hoe kan deze provider ooit voor de echt goede provider XS4all staan bij de consumentenbond.
Gewijzigd door Johsch op 19 juni 2013, 19:45
Wink
 
fred44nl
heb je alles al eens opnieuw opgestart, en eventueel ook gerest ??
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'met macbook pro geen internet!!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Newsleecher krijgt geen verbinding Storing : 6 26 sep 2017
server staat geen relaying toe Instellingen software : 3 16 okt 2014
Wifi verbinding internet/radio valt vaak uit Algemeen : 7 11 mei 2014
TV kijken via internet of app. Download via App store (Apple) en via de Google Play Store. Nieuws van/over ZeelandNet : 1 26 mrt 2013
TV op je pc of laptop. WK voetbal kijken via internet livestreams Digitale radio en televisie, tips & truuks : 1 14 jun 2010
Advertentie