obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij ZeelandNet.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925 - login en wachtwoord verdwijnen
hairybiker
Na verloop van tijd 'vergeet' onze Cisco EPC3925 de inlognaam en het wachtwoord die we zelf hebben ingesteld. De fabrieksinstellingen terugzetten met de resetknop (paperclip in gaatje) geeft nog steeds geen toegang, ook niet met de inloggegevens van Zeelandnet. Dus dan bel ik maar weer en reset Zeelandnet de modemrouter vanaf hun kant.

Na zo'n reset kan ik weer inloggen met 'beheer' en 'zeelandnet' als gegevens, vervolgens een eigen gebruikersnaam met wachtwoord instellen, uitloggen en weer inloggen, maar na een tijdje (een dag, een week) zijn die gegevens weer verdwenen en heb ik Zeelandnet nodig om de boel te resetten.

Weet iemand hier of dat vaker voorkomt en wat ik eraan kan doen (afgezien van de Cisco EPC3925 het raam uit gooien)?
 
Deltawerken
De resetknop kort indrukken geeft een herstart van je modem met behoud van instellingen.
De resetknop lang ingedrukt houden (20 seconden) stelt je modem weer in met de fabrieksinstellingen.

Welke reset methode heb je gebruikt?

Er is nog een 3de reset methode voor onwillige modems.

Houd 20 seconden de reset knop ingedrukt terwijl het modem nog aan de spanning hangt.
Trek vervolgens de voeding uit je modem maar houd de reset knop nog steeds ingedrukt en wacht 20 seconden
Sluit je voeding weer aan maar houd de reset knop nog steeds ingedrukt en wacht 20 seconden.
Laat nu pas de resetknop los. (waarschijnlijk heb je nu kramp in je handen. Pfft)

Heb je nog steeds die verschijnselen die je beschrijft dan denk ik dat je modem "niet lekker" is. Vermoedelijk worden de opgeslagen instellingen in een defect geheugen of in een geheugen met te lage spanning opgeslagen.
(Heb je wel de originele adapter?)

Eis van de klantenservice een nieuw modem. Je kan door je vele malen bellen over dit probleem aantonen dat je modem niet goed is.

Probeer ook eens een ander wachtwoord.
Smile
 
hairybiker
@Deltawerken: bedankt voor je advies. Ik heb de methoden 1 en 2 al meerdere keren gebruikt, maar die hebben geen effect. De derde methode - die met kramp Smile - heb ik net geprobeerd en heeft ook geen effect: ik krijg nog steeds geen toegang tot de software van de routermodem, niet met mijn eigen login en niet met de standaard-login ('beheer' + 'zeelandnet'Wink.

De EPC3925 krijgt stroom via de originele adapter en werkt verder normaal: ik krijg snel verbinding en het draadloos netwerk is altijd beschikbaar, ook al is het bereik in huis vrij matig.

Met de klantenservice van Zeelandnet heb ik al een paar keer gebeld. Die resetten de modem en dan kan ik weer even in de modemroutersoftware. Ik heb één andere (eigen) gebruikersnaam met wachtwoord geprobeerd, en dat had geen effect.

Mag ik vragen waar je die derde resetmethode vandaan hebt?

Heb je misschien nog andere tips (naast omruilen)?
 
Deltawerken
Die 3e methode komt dacht ik van het DD-WRT forum en wordt ook vaak geadviseerd op ziggo.gebruikers.eu.

Nee eigenlijk geen zinvolle tips meer. Zelf zou ik nog proberen het cisco modem te aarden.
Smile
 
hairybiker
En hoe aard ik een modemrouter? Er zit geen geaarde stekker aan de adapter...
 
Deltawerken
Daar waar de coax aan het modem geschroefd word zit metaal. Dat metaal is inwendig met je modem aan de massa gekoppeld. Leg vanaf dat metaal een extra draad aan de aarde.
Smile
 
hairybiker
OK, super! Ga ik proberen, al had ik ondertussen bedacht dat een modem natuurlijk ook via de netwerkkabel (UTP) is geaard aan de pc (die weer op een geaard stopcontact is aangesloten). Als ooit duidelijk wordt waardoor de login-gegevens steeds verdwijnen, zal ik de oplossing hier posten.

Enorm bedankt voor je hulp!
 
schults2005
Ik herken dit probleem. Had me erbij neergelegd dat login/ww verdwijnen. Maar ik wil nu graag weten, of het aarden van het modem geholpen heeft. Bij mij wordt mijn "eigen" inlognaam/ww niet eens opgeslagen, want na uitloggen en 5 minuten later proberen opnieuw in te loggen, is het al foute boel.

Ik heb nml. eens iemand van zeelandnet aan de lijn gehad, die stelde, dat je niet zelf kunt resetten. Dat dat alleen vanaf hun servers kan ???
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925 - login en wachtwoord verdwijnen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port Forwarding op Cisco EPC3928 Algemeen : 1 04 mrt 2019
DNS problemen met nieuw router/modem Cisco EPC3925 Eigen netwerk : 14 11 okt 2014
Advertentie